گروه ورزشی - علی شاکری: پس از چند بار تغییر زمان برگزاری فینال پنجم میان دو تیم پتروشیمی بندر امام و فولاد ماهان اصفهان، قرار است امروز تکلیف دیگر فینالیست این فصل رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران و حریف مهرام در بازی نهایی مشخص شود.

دیدارهای دو مدعی رسیدن به فینال لیگ برتر بسکتبال، در شرایطی پس از انجام 4 بازی پر حرف و حدیث و جنجالی به بازی آخر کشیده شد که ابتدا اصفهانی‌ها با 2پیروزی خانگی از حریف جنوبی خود پیش افتادند، اما این پایان کار نبود و در 2بازی بعدی که در شهرک بعثت ماهشهر انجام شد، این تیم پتروشیمی بود که با استفاده از امتیازات میزبانی همه چیز را نه تنها برابر کرد، بلکه با پیروزی‌های قاطع‌تر حتی توانست میزبانی بازی سرنوشت‌ساز و تعیین‌کننده آخر را هم نصیب خود کند؛ امتیازی با ارزش که پس از چند سال وقفه می‌تواند پای تیم جنوبی را یک‌بار دیگر به فینال باز کند؛ اگرچه پتروشمی در 2حضور قبلی خود در فینال نیز نتوانسته قهرمان شود.

کنترل سفت و سخت

بعد از اتفاقاتی که در بازی دوم نیمه‌نهایی در سالن مخابرات اصفهان افتاد و محرومیت و توبیخ کادرفنی، بازیکنان و سرپرستان دو تیم را در کمیته انضباطی به همراه داشت، بازی‌های سوم و چهارم پتروشیمی و فولاد ماهان در ماهشهر با حاشیه‌های کمتری همراه بود.

بر خلاف گلایه مسئولان تیم میهمان از رفتار تماشاگران ماهشهری، نوربخش رئیس کمیته مسابقات فدراسیون بسکتبال در گفت‌وگو با همشهری ضمن خوب توصیف کردن فضای مسابقه، از همکاری مناسب شاهین طبع سرمربی پتروشیمی در آرام کردن تماشاگران تمجید کرد و عنوان داشت: «هیچ اتفاق خاص و تاثیر گذاری در نتایج رقم خورده در بازی‌های سوم و چهارم مشاهده نشد. مسابقه حساس امروز دو تیم را نیز هروس آوانسیان، امیرحسین صفرزاده و رامین حسین‌زاده قضاوت می‌کنند.
مهمد بچیرویچ سرمربی جدید اسلوونیایی تیم ملی هم همانند 2بازی قبلی دو تیم به احتمال فراوان تماشاگر ویژه این بازی خواهد بود.

خارجی‌ها، برگ برنده دو تیم

با وجود حضور چند بازیکن ملی‌پوش و مطرح داخلی مثل مهراد آتشی، بابک نظافت، جواد داوری، سعید داورپناه، حسن‌زاده، محمدشاهسوند و حامد سهراب‌نژاد در ترکیب دو تیم، بر خلاف تیم مهرام، نقطه اتکا و تعیین‌کننده هر دو تیم نامزد حضور در فینال روی دوش بازیکنان خارجی سنگینی می‌کند و آنان هستند که در کنار بازیکنان داخلی پتروشیمی و فولاد برگ برنده مربیان محسوب می‌شوند. جوزف فورته و جلیل آگین دله در پتروشیمی و راشاد آندرسون و ترلیندنر در فولاد ماهان نقش محوری در برنامه‌های تاکتیکی شاهین طبع و صادق‌زاده دارند.

سرمربی تیم بسکتبال فولاد ماهان با اشاره به حساسیت آخرین مسابقه میان دو تیم در راهیابی به فینال می‌گوید: استرس و حساسیت بالا به‌طور طبیعی باعث کاهش توانایی‌های بازیکنان هر دو تیم خواهد شد و در این بین تیمی موفق‌تر خواهد بود که بتواند تمرکز بهتری بر بازی داشته باشد.

محسن صادق‌زاده با دشوار و غیرقابل‌پیش‌بینی‌خواندن این بازی گفت: هر دو تیم با هدف پیروزی وارد زمین می‌شوند و با توجه به شناخت کاملشان از هم طی 4بازی گذشته با برنامه‌های جدید و با محور قرار دادن نقاط قوتشان سعی می‌کنند به برد برسند. در همین حال مهران شاهین‌طبع سرمربی پتروشیمی نیز همانند صادق زاده با اشاره به شناخت دو تیم از یکدیگر و با پیش‌بینی یک بازی نزدیک و داغ معتقد است که تجزیه و تحلیل کادر فنی دو تیم از یکدیگر کامل شده و هر کدام با تفکری جدید به‌دنبال کسب پیروزی نهایی خواهند بود.

کد خبر 169719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز